RSS

Нюанси спільного життя (переклад)

19 Тра

ко Біла вечеря – дами пригощають кавалерів !
Я завів собі дівчину. Спочатку вона приходила в гості. Потім просто приходила. Потім якось допізна засиділася і заночувала . А потім і зовсім не пішла. Залишилася . У квартирі з’явилися квіточки і вази. Я вже не міг курити на кухні, тому що азалія від тютюнового диму скорботно скидала листочки і  пелюстки . А щоб побачити своє обличчя під час ранкового гоління , мені доводилося відсовувати у бік пляшки і флакончики, що заполонили колись чисту поличку перед дзеркалом … Ось тут несподіванки і почалися.
Презервативи вона не визнавала. Я з ним нічого не відчуваю. Таблеток побоювалася . Ти що ? Це ж гормональне!
Залишався старий біблійний спосіб. Але турбуватися про нього повинен був я. Я старався. Але їй завжди не вистачало п’ятнадцяти секунд.
Приблизно раз на тиждень я не міг бути впевнений, хто зустріне мене в дверях: блондинка, шатенка, руда або червона. За тиждень я насилу звикав до нової масті (чого не зробиш заради коханої) , але саме тоді моя мила вирішувала, що і цей колір їй не до лиця. Якого кольору вона була раніше, коли ще тільки приходила в гості, я вже не пам’ятаю.
Вона не розуміла, навіщо в будинку плитка. І дійсно, навіщо ? Для її сніданку досить електрочайника. Схуднувши на три кіло, я купив їй кулінарну книгу, але вона спіткнулася на фразі « засмажити курку до напівготовності », оскільки ніяк не могла визначити, коли ж настане ця півготовність. Курка згоріла. Я з’їв на вечерю три листки салату із знежиреним кефіром і наступного дня в « Дитячому світі » купив «Мою першу куховарську книгу» для дівчаток молодшого шкільного віку . На вечерю було подано картопляне пюре. З грудочками. Тоді я із відчаю поліз у холодильник сподіваючись знайти що-небудь смачненьке, що залежалося з холостяцьких часів. Личко моєї милої я принесло чітке розуміння,  що вона готова дати мені стусана. Заради миру в родині довелося лягти спати голодним. Я почав мріяти, щоб на прилавках магазинів з’явилися пакети з написом: «Їжа чоловіча. 10 кг ». Купив – пару днів ситий …

Про прання вона згадувала тільки тоді, коли я вранці перед важливою зустріччю виявляв, що всі сорочки давно в корзині для брудної білизни. Перед шефом доводилося ховати брудний комірець під светром з глухим коміром. Купівля пральної машинки не допомогла. Довелося рахувати шкарпетки і сорочки і попереджати, коли їх запаси підходили до кінця .
Нежить звалював її в ліжко як мінімум на п’ять днів. Від несанкціонованого дотику виникала гематома на два тижні. Обов’язкова щомісячна хвороба розтікалася часом і простором: перший тиждень боліла поясниця, другий – груди , третій – голова, а четвертий – низ живота. Література з ароматерапії і траволікування скуповувалася в асортименті, уступала масштабами лише астрології. Її стоматолог поміняв «дев’ятку » на « Пассат », а гінеколог зібралася народжувати другу дитину.
Вона вміла і любила розмовляти. Моя участь у цьому процесі була не обов’язковою. Вистачало ритуального «Доброго ранку, кохана! » І я міг бути вільний весь день. А якщо мені не вдавалося ввечері вставити «Іди до мене», то і на ніч теж.
Звуку власного голосу їй було недостатньо. На кухні співало радіо, в кімнаті бубонів телевізор , а в спальні – магнітофон. І все це було музичним фоном до двогодинної розмови по телефону з подругою, під час якого моє щастя мігрувало по квартирі із телефоном в руках. І не дай бог було перемкнути канал ! З’ясовувалося , що саме цю рекламу « Тампакса » розробив чоловік її подруги, що працюва у рекламному агентстві, і тому саме її вона повинна ще раз подивитися, щоб сказати їй свою думку. І взагалі вона заковтувала телебачення цілком. Спроба змінити програму хоча б на час реклами викликала у неї запаморочення і мігрень на три дні, не менше.
Моя кохана поширювалася по квартирі зі швидкістю повені. Будь-яка вільна площину на рівні очей і вище заповнювала статуетками і свічниками , будь-який стіл і підвіконня прикрашався вазочками і серветками. Мої книги злякано забилися по далеких кутах. Будь-який стілець і крісло завішували халатами і колготками. Сісти так, щоб тут же не підскочити від крику «Помнеш! Я лиш погладила!» мені вдавалося тільки в єдине крісло перед телевізором. І то лише тому, що я його ревно охороняв. А стілець на кухні довелося замінити табуреткою, щоб на спинці нічого не висіло . На неї можна було спокійно сісти, зігнавши кота, якого вона підібрала на вулиці на третій день нашого спільного життя .
Вона свято дотримувалась заповіту Леніна : «Соціалізм – це облік ». І нехай соціалізм скінчився, облік і контроль були постійні. «Чому ти приїхав з роботи на вісім хвилин пізніше аніж завжди? Хто тобі оце зараз дзвонив? Кому ти перед цим дзвонив? Куди поділися ті п’ятдесят гривень, які я тобі дала позавчора на обід? А що було на перше? А вчора ти сказав, що розсольник … Де ти обідав?»
Вона виявилася здатна годинами лежати у ванній. Порожній холодильник і заіржавілий від неробства пилосос цьому не заважали. Фірма «Проктор і Гембл» викреслила нас зі списку потенційних покупців «Comet». Зате за споживанням пін, гелів , шампунів, кондиціонерів, бальзамів  кремів і косметичних масок наша квартира з появою моєї милої легко обігнала невелику європейську країну на кшталт Словенії.
Вона постійно тягала у мене станки для гоління. Так, вона теж брила волосся, причому в таких місцях, де це не прийшло б в голову жодній нормальній людині. Та й займало  це у неї не десять хвилин, як у мене вранці, а дві години, два станки і тюбик спеціального крему, на який вистачало грошей завжди . Між сеансами гоління волосся відростало і кололося .
У неї в пам’яті жив спеціально пристрій, який прив’язував кожен день календаря до якого-небудь події, на її думку знаменної . Запам’ятати день ангела у стрийка її шкільної подруги, який жив з ними в одному дворі, я не міг ніколи . Добре хоч не змінювався її власний день народження. Втім, змінювався вік, тому я кожен раз потрапляв в халепу.
Вона навіть не намагалася планувати наш бюджет. Просто щомісяця збирала всі гроші в купку і витрачала їх на свій розсуд . Два тижні ми об’їжджали магазини косметики і трикотажу, а два наступні тижні харчувалися картопляним пюре.
Через вісім годин після мого признання в коханні наступала амнезія, ще через вісім – депресія, ще через вісім – істерика. Мені було потрібно нагадувати їй про це не рідше як раз на день. Тоді наступала коротка нестійка ремісія.
Її в школі не навчили циферкам .«Прийду о другій» могло означати діапазон від пів першої до четвертої. Тисяча гривень легко переростали в півтора, а одне тістечко – не менше, аніж в три.
Слів її теж навчили не усіх. Вона називала пласкогубці щипчиками, вантуз – « цією штукою », плутала право і ліво, а спроба пояснити по телефону, що зламалося в телевізорі, викликала у приймальниці ательє легкий серцевий напад.
Як правило, ми розуміли один одного. Цей парадокс я пояснити не можу.

********************************* ***********************************************  Я завела собі чоловіка . Вперше в житті. У всіх моїх подруг вони вже були, а я якось обходилася. Ні, звичайно, знайомі чоловіки у мене в різний час були, але всі вони існували поза межами моєї квартири, з’являючись в ній лише епізодично. Але ось одного разу … Вранці я увійшла в туалет і побачила , що сидіння унітазу піднято. Так почалася нова ера мого життя. У квартирі поселився чоловік. Хоча спочатку я думала що він не приживеться: вони ж примхливі …
стиб Насамперед він заявив, що раз вже ми вирішили жити разом, то користуватися презервативом тепер просто негуманно. Правда, не уточнив – по відношенню до кого. Напрошувалися три варіанти. Коханого, схоже , цікавив тільки він один. Мене це не влаштовувало. Я звинуватила його в егоїзмі та безпечності. Він порадив купити вібратор. Я нагадала, що ми живемо в епоху СНІДу. Він сказав , що він не такий. Я покрутила пальцем біля скроні. Він запхав краватки у валізу. Я криво посміхнулася. Він грюкнув дверима. Я перефарбувала волосся. Він відкрив своїм ключем. Ледве встиг до закриття аптеки. А хіба ти була рудою ? ..
Отже, ми стали жити разом. Повертаючись увечері додому, я вже не лякалася, якщо бачила у власних вікнах світло. І вже не говорила в слухавку «Ви не туди потрапили », якщо хтось вимовляв його ім’я. До всього іншого моя подушка пахла його одеколоном. Коханий хропів вночі, тягнув на себе ковдру – ковдра падало на підлогу. Ні собі, ні людям … Він читав в туалеті Марініну, а потім кричав в щілину :
– Папір ! – Вирви першу главу! І щоб я цієї гидоти більше в будинку не бачила! ..
А в гостях він цитував Канта. І щодня наступав котові на хвіст і щодня запевняв, що це ненавмисно. Вчив мене орієнтуватися по зірках, віднаджував від будинку моїх подруг Навіщось подарував мені надувний човен, нервував перед моєю мамою:
– Світлана Олексіївна … – Світлана Олександрівна, – вкотре хмурилася мама.
Він будив мене ночами поцілунками, вмиваючись, пирхав . Забризкував дзеркало у ванній зубною пастою, взимку дарував мені полуниці. Коротше, він був неперевершений. У моєму будинку з’явилися музичний центр і гантелі . Музика звучала з ранку до вечора. Гантелі простоювали. Пилососячи килим, мені доводилося щоразу переставляти їх з місця на місце. Гості постійно натикалися на них. Сусідка Катя сказала, що ці залізяки псують естетичний вигляд вітальні. Не витримавши, я запропонувала прибрати цей фалічний символ в комору. Каханий спламенів праведним гнівом. Нагадав, що здоровий дух буває тільки в здоровому тілі. І взагалі він, виявляється, вже пригледів підходящу штангу в «Спорттоварах». « Біцепс треба прокачувати …», – довірливо повідомив він мені .
Але зате тепер у мене під рукою завжди була піна для гоління. До того ж я могла повноправно брати участь у розмовах подруг на тему: « А мій – то вчора » :
до ранку грав у комп’ютерні ігри ;
цілий день пролежав під машиною;
з’їв тижневий запас котлет ;
розбив чашку і замінив лампочку ;
знову курив у туалеті ;
сказав , що серіали отупляють ;
весь вечір дивився бокс ;
сховав мою телефонну книжку ;
… сволота і кровопивця .
Коротше кажучи , спільне проживання з чоловіком приносило масу відкриттів. Приємних і не дуже .
Він – є.
Він постійно хотів їсти!
Кава і мандаринка на сніданок його не влаштовували. Удома з’явилися небачені мною раніше продукти: вершкове масло , сало, цукор, горілка, макарони. Рейтинг майонезу злетів до небес. У жіночих журналах я стала звертати увагу на кулінарні рецепти. А вічне питання «Що приготувати на вечерю? » терзало мене чистіш,е ніж гамлетівське. Я озвіріла. Я безупинно щось смажила, варила, терла і куштувала. Я поправилась на три кіло. А коханий був підтягнутий, веселий і завжди готовий до прийому їжі. Коли він з фразою «У нас є що-небудь смачненьке?» ліз у холодильник через п’ять хвилин після обіду, мені хотілося зацідити йому! І зачинити дверцята. Я почала мріяти, щоб на прилавках магазинів з’явилися пакети з написом: «Їжа чоловіча. 10 кг ». Купила – і день вільна …
Він ховав шкарпетки. Сподіваюся, що не від мене. Те, що він їх носив, звичайно, не було для мене таємницею. Світло моїх очей ніколи не обмотував ноги онучами і не ходив босоніж. Він користувався текстильно-панчішними благами цивілізації, але … Прийшовши з роботи , він першим ділом вишукував затишне містечко і там , як бурундучок заначку, ховав їх, попередньо згорнувши в форму компактних заґоґулинок. І ніякі навіювання не могли його змусити відносити ці равлики хоча б у ванну. З маніакальною завзятістю мій чоловік паркував шкарпетки під диваном, під кріслом і, схоже , готовий був віддирати плінтуса, щоб там поховати свої скарби.
Він складав заповіт кожен раз, коли у нього болів зуб чи починався нежить. Він стогнав і охав, як поранений бізон. Він задихався при слові «поліклініка» і волав до мого милосердя. Вимагав добити його, щоб позбавити від нелюдських страждань. Тримаючи мене за руку, він благородно радив перед продажем пофарбувати після його смерті старенький «Опель». І, як справжній чоловік , стримуючи ридання на смертному одрі, прощався з милими його серцю речами: музичними дисками , мобільним телефоном та газетою «Спорт- експрес».
Він умів мовчати. Він міг цілий вечір просидіти перед екраном телевізора і не зронити ні слова. Дай йому волю – і він, що знає дві мови і має вищу освіту, обмежив би спілкування зі мною трьома фразами: «Доброго ранку, кохана» , «Що у нас на вечерю, люба? » І «Йди до мене» … Втім слід  відзначити, що його спілкування з мамою чи телефонні розмови з приятелями теж не відзначалися особливим красномовством. А його взаємини з кращим другом будувалися на спільному перегляді футбольних матчів і проголошенні містких коментарів: «Пас ! Пас, я сказав ! .. Ну-у, гімнюк ! .. Віть , дай пива … »
Вміючи мовчати, він не виносив тиші. Цього парадоксу я так і не розгадала. Мало того, що до музичного центру він торкався частіше, ніж до мене, – він практично ніколи не відходив від телевізора, перемикаючи канали зі швидкістю світла. Від початку до кінця мій любий дивився тільки новини і спортивні передачі. Решту часу він клацав пультом. Картинки в телевізорі миготіли, як в страшному калейдоскопі. У мене крутилася голова. І боронь Боже стати на лінію між ним і телевізором. Тут же слідував різкий дипломатичний демарш : «Відступи екран! »
Він ревно охороняв свою територію. Його володіннями вважалися: місце за столом – раз і улюблене крісло – два. Навіть гості не могли сісти на його табуретку в кухні. А бідний кіт кулею вилітав з м’якого крісла, ледь почувши знайому важку ходу . Я кордонів не порушувала. Жіноча інтуїція підказувала мені, що краще не зазіхати на чоловічий трон, його священне горнятко і державні тапочки. Зате можна заховати ненависні гантелі. Або навіть здати їх в металобрухт – мій дорогоцінний спортсмен пропажу навряд чи помітить.
Нагляд і контроль . «Ти з ким це говорила по телефону щойно? .. Хто цей очкарик на фотографії? .. Ти де була з четвертої до п’ятої? .. Звідки у тебе ці сережки ? .. ». – « З подругою . Мій брат. У перукарні . Ти подарував … »
Я вже не могла годинами лежати в запашній ванні. Мій девяностокілограммовий зайчик намагався прорватися у приміщення. То йому терміново потрібна була зубна щітка. То виникала екстрена необхідність оглянути вже два місяці що тече, кран. То його цікавило, чи поміститься він поруч зі мною і скільки води витіснять при цьому наші тіла за законом Архімеда. То йому просто було нудно одному, і він скавучав під дверима, волаючи до моєї совісті: «Я страждаю від браку спілкування! » Але варто було тільки мені вийти – страждалець тут же задоволено повертався до свого крісла. «Ей , а як же закон А рхімеда?» – Запитувала я. «Душ прийму», – повідомляв милий і втикався носом в газету.
У нього росла щетина. Росла вона, звичайно, і до нашого, скажімо старомодно, співжиття . Але раніше на побачення мій герой приходив гладко виголеним, а тепер я спостерігала його майже цілодобово … У мене почала лущитися шкіра на обличчі.
Він не пам’ятав наших святкових дат! Зовсім. Амнезія. Вибіркові провали в пам’яті. Він пам’ятав день взяття Бастилії, день техогляду і день власного відходу в армію, але дата мого народження ніяк не могла закріпитися ні в одному з його півкуль. Втім, він пропустив би навіть Новий рік , якби не повсюдний ажіотаж. «На вулицях з’явилися тітки з ялинками. Пора закуповувати шампанське» , – робив він глибокодумні висновки.
Він виявився страшно непрактичний. Він не вмів планувати наш бюджет. Пішовши за їжею, приносив п’ять пляшок пива , пакетик чіпсів і стаканчик морозива. Соромився брати здачу. На ринку не вмів торгуватися. Купував все, що впарювали йому спритні бабусі. А одного разу замість картоплі приніс троянди. Я тільки зітхнула. «Я тебе люблю», – сказав він , простягаючи квіти.
Він мене любить … Загалом, життя з чоловіком – це як гра в шахи. Безперервний бліц з не цілком ясними правилами. « Так кінь не ходить» . « Дурненька … А як, по-твоєму , ходить кінь ? » « Буквою Ги …» « Це хай сусід буквою Ги ходить. А я піду ось так … »« Відколи це нові правила? »« З минулої хвилини … Я сказав . Ходи , кохана … »

 

Позначки: , , , , , , , ,

5 responses to “Нюанси спільного життя (переклад)

  1. talahasi78

    19.05.2014 at 18:14

    красіва та цікава гіпербола) але навіть враховуючи різність сприйняття, деякі штуки не стикуюцця. наскільки я зрозуміла – це ж одна пара говорить про одне одного?

     
    • свиноматка

      19.05.2014 at 20:57

      Я ото теж не зовсім зрозумів цей момент. Гадаю ті нестиковки – це просто різне бачення навіть об’єктивних факторів.

       
  2. talahasi78

    19.05.2014 at 21:19

    ну якщо так, то в парі явно клініка, і слово ГІПЕРБОЛА має бути написане великими літерами)

     
  3. dieblume

    06.06.2014 at 22:07

    А з якої це мови ти перекладав?
    і, до речі, якщо з англ – речі типу “сало”, “огірки” й т.д. – це адаптація, так?

    чи це все – містифікація?

     

Залишити відповідь

 
