RSS

відгук на книгу Момо Капор ’Облудники’ | покоління невдах у буремні 50-ті, Бєлград

05 Лис

 ’Я подивився собі в оці: вони були єдиною гарною річчю на мені. Очі наповнені пораненою гордістю і ненавистю, повні грипозного, гарячкового блиску, ностальгії і люті. Очі мрійника, який, я вірив тоді, переможе в кінці цього засраного фільму.’

  Оцінка: 12|12.

Емоційний відгук:

На кожних п’яти сторінках я підкреслював вислови, речення, цілі абзаци. Під кінець моментами я від щирості хникав і скімлив, не в змозі розплакатися від глибокого

співпереживання, яке душилося всередині. Але так пристрасно хотіло побути ще і не виходити з сльозами.

Я хочу так. Нехай там злидні, невдахи, мрійники, богемне жебрацтво, сумна безнадія і теплий солодкий розпач. Я всеодно хочу в Бєлград і щоб 50-ті. Хоч я ніколи там не був, і все, що вони переживали для мене чуже і далеке – втім відчуваю невимовну тугу за тими часами, солодку і свіжу ностальгію за втраченими золотими часами.

Опис настільки щирий, простий, вишуканий, що хочеться такого студенства, такої молодості. Cаме такий має бути Golden Age покоління облудників.

Цитати:

’В коридорі академії я знайшов таких самих, як і я, знехтуваних недах. Вони складали вступні іспити з року в рік, вже й самі не вірили в те, що їх приймуть, але знову і знову, завжди з відчайдушним бажанням зняти коли-небудь свій суперфільм, коли-небудь вибитися в люди і  показати, хто вони насправді – одні проти всіх! – зі своїм особистим божевіллям.’

’досконалі втікачі, боягузи і мрійники’

’я маленький загублений хробак у безжалісних хащах міста’

’Коли дув вітер, студенти кричали: У-а, вітер!’

’весняний дощ зустрічали вигуками: У-а, дощ!’

______________________________________________

’Міма там жила для нас, бездомних.

Ми зупинялися перед вітриною ’Нового дому’, щоб хоча б ненадовго відчути тепло домашнього вогнища. Були тут божевільні, самотні, сексуальні маніяки, мешканці дівчачих кімнаток з видом на похмуру стіну двору-колодязя; посивілі піддані студентських гуртожитків і їхні нелегали; перед тією вітриною на Кнез-Михайловій затримувалися всі ті, хто не знав куди піти: ті, що винаймали місце в прохідних кухнях, де панува запах цвілі і немитого посуду(домовленість була такою, що від сьомої ранку до восьмої вечора вони не мали права повертатися у ліжко), були й інші, хто ночі проводив на ногах, – діти залізничних почекалень і станційних рестораінв, а ця кімната стояла перед нами, кімната в якій було б приємно провести все своє життя, і дівчина була тут, у цій кімнаті, дівчина, яка народжується в уяві у безсонних ночах пубертету, дорогоцінна білява досконала краля. Вона жила у вітрині, і ми, здавалося, могли майже доторкнутися до неї, але зась, бо нас розділяла невидима стіна, і цей листопадовий обман зору був таким же далеким, як і всі ті сни, які ми бачили, вкрившись своїми старими пальтами. досить було доторкнутися до скла пальцями чи розпаленим чолом, тієї ж миті ми прокидалися і нас знву жбурляло в холодний світ п’ятдесят шостого, на брудний сніг скупо освітленої Кнез-Михайлової, у вогкість чужої охололої кухні, що смердить запражкою й тарганами, які поздихали від злиднів і нудьги.

…А ми, люди…Яких ми крокодилів дома трахаємо!

Солодка мала безсоромниця. |  Давня до-підарська епоха| Картопля з підливою, що мала смак погано вимитого посуду.| Автобус був набити, і студенти висіли, наче грона, підвішені до дверей.

_______________________________

Все набридло цитувати. Читайте самі. Якщо це Ваше – будете мені вдячні до кінця. Інші  ж скажуть:’ І шо тут такого?’ Та що нам до них.

 
 

Позначки: , , , , , , , , , ,

One response to “відгук на книгу Момо Капор ’Облудники’ | покоління невдах у буремні 50-ті, Бєлград

  1. viktoriyakravets

    07.11.2011 at 17:04

    Читаючи книгу, одразу проводила аналогії з фільмом Мрійники (http://viktoriyakravets.wordpress.com/2011/09/25/the-dreamers/ ). Золоте покоління молоді, що справді пережита убозтво, голод і холод. але я б також хотіла такої романтики. Ті часи манять чимось незрозумілим. І автору вдалося передати щиру ностальгію за минулим.

     

Залишити відповідь

 
