RSS

Так СКРОМНО. шедевральний лист | епістолярна актуалістика

16 Жов

Вітаю!

Даруйте за щирість! Але розумію, що якщо буду мовчати – то стан справ буде продовжувати погіршуватися.
Розумію, що цей лист змінить Ваше ставлення до мене, але така ціна прийнятого мною рішення.

Лекцій дуже важко слухати. Ще важче боротись зі сном. Ви надто сильно розжовуєте одну ідею. І надто довго. Дуже багато повторів у різних формулюваннях і контекстах. Це виснажує. Тепер такий світ що потрібна динаміка. Всім достатньо просто щоб ви озвучили ідеї тезово, я би навіть наважився сказати – списком і по абзацику про кожну. Краще спонукайте задавати питання. Це ж завжди цікаво – слухати про те, що тобі цікаво, про що ти запитуєш.
Структура вашого виступу дуже розмита. Дуже часто надто багато води.
Часто просто смертельно хочеться почути від Вас: от уявімо собі ви прокидаєтесь зранку і тут помічаєте….,
тобто щоб більше було прив’язок до буденності. Це дуже актуалізує і пожвавлює дискурс.
Надто багато джерел. Кому потрібні ці джерела у тепсвіті. Я маю стільки альтернатив: десятки чудових фільмів чекають у списку на перегляд, сотні пісень і книг, які хочеться бодай сяк-так переслухати переглянути. Десятки найталановитіших, найрозумніших, з гумором людей чекають он-лайн і оф-лайн щоб поспілкуватися, порадіти, обмінятися досвідом, інформацією. Сотні тисяч можливих і вчора ще неможливих розваг чекають на мене у будь-яку хвилину. Я вже не кажу про візити театру, кіно, спортарен. А ще у мене є сім’я, дівчина, друзі, обов’язки, 2 год в день на проїзд і стояння в чергах. Смішно казати, але іноді забороняю собі зайвий раз в туалет.
І от пізно вночі, витративши час на все попереднє я відкриваю документ і бачу окрім вашого списку літератури ще й кілька інших списків предметів, що також будуть завтра.
Освіта і зокрема політологія в НаУКМА настільки потойбічна для практичного навчання, вироблення навичок. Що часами у моменти гострих припадків теоретичної вихолощеності, безрезультатності мільянних словоблудств я просто беру і майструю своїми руками. Я навіть купив собі дрельку в гуртожиток, і ще багато інструментів, щоб опанувати столярку. Я хочу працювати і вчитися, але щоб результати і досягнення були вимірюваними і відчутними. Ну принаймні хоча б щоб були.
Я хочу думати! Думати сам, а не переказувати чужі, здебільшого застарілі ідеї, або ті, які застаріють, коли я через пів години вийду з аудиторії. Я хочу осмислювати, шукати, творити, а не займатися літературно-аналітичною критикою товстих книжок. В яких здебільшого розмусолюється одна-три ідеї. Критика, читання інших, переказ ідей мають бути, але тільки як частина навчального процесу. І як менша частина. Розумію що за такого підходу все потрібно засадничо змінювати. І це не під силу купці людей. Але з чогось треба починати. Тому мимоволі починається із невідвідування лекцій(цей формат – злісний архаїзм), байдужості та пасивності на семінарі.
Вам здається, що ті хто мовчать всю пару – забивайли і не читали. Насправді багато з них просто в хандрі і апатії від усвідомлення безрезультатності, бутафорності та профанації того, що відбувається в аудиторії. Мені самому буває настільки погано від неприродньості і нетаковості, відчуження від ідеалу, що мертвіє бажання говорити будь що, навіть якщо я прочитав.
Неправильний фундамент та вісь, сам вектор руху настільки пригнічує, що все здається тимчасовим, минущим, непотрібним.
Хто стане підмітати на смітнику? Хто стане говорити і висловлюватися там, де це нічого не значить, нічого не вирішує, а головне – НІЧОГО НЕ ЗМІНИТЬ.
Думаю більше писати не варто. Сам напрям і суть мають бути ясні. А решта – просто менше слів.
P.S.    Проблема не втому, що ніхто не хоче ходити на лекції та читати літературу на семінари. Радше лекції – не той формат, а література далека до актуальних умов і потреб. Чому б не використовувати дискусії, дебати, обговорення, полілог, рефлексію, серію монологів, ігри  та інші більш сучасні формати.
Класно було б отримувати ваші або десь з нету конспекти величезних томів ’кількох-ідей-з-решта-водою’, або взагалі – нічого читати, а придумати щось самому – розробити, спроектувати). Я би волів не користуватися шаблонами: доповідь, реферат і т д. Краще проект, а в ідеалі – зреалізований на практиці. Уявіть собі радість, страх і азарт в очах курсу, коли оцінка залежатиме від успішного втілення малесенького проекту в Могилянці або в Києві, що стосується курсу N.
 

Позначки: , , , ,

7 responses to “Так СКРОМНО. шедевральний лист | епістолярна актуалістика

  1. Пінгбек: viktoriyakravets
  2. Iryna Herz

    18.10.2011 at 03:22

    It’s impossible to say better…applauses!

     
  3. !

    20.10.2011 at 00:07

    Як в калюжу пукнув =)

     
  4. Pasha Rud'

    21.10.2011 at 15:38

    Бодя, красава!)) Полностью поддерживаю!

    Как писал в своём профиле вк мой новый сосед (очень умный чувак и бывший политолог) – “забей на книги и впусти в себя солнце” =)

    З.Ы. А ещё я очень рад за тебя, что по сравнению с 1 курсом ты много чего понял и сделал много правильных жизненных выводов)) Ира Герц кстати тоже.

     
  5. bodia

    21.10.2011 at 23:21

    Сонце вже в мені, Паш!
    Прорвемось і прорвемо всіх хто буде в той момент в траві!

     
  6. Pasha Rud'

    22.10.2011 at 00:03

    ахаха, та я вижу)) так держать!

     

Залишити відповідь

 
